بروز انسداد مزمن ریوی با مسواک نزدن

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در print
Print
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

بروز انسداد مزمن ریوی با مسواک نزدن

دانشمندان در آخرین تحقیقات خود متوجه ارتباط قدرتمندی بین بهداشت دهان و ابتلا به بیماری انسداد ریوی مزمن یا COPD شده‌اند. در این بیماری كه چهارمین عامل مرگ و میر در ایالات‌ متحده به شمار می‌آید، عملكرد سیستم تنفسی به‌ تدریج كاهش پیدا می‌كند و ریه‌ها به مرور زمان تخریب می‌شوند.

محققان معتقدند، باكتری‌های موجود در دهان می‌توانند وارد ریه شده و هر چند وقت یك بار باعث بروز عفونت در این قسمت بسیار حساس بدن شوند. متاسفانه این باكتری‌ها می‌توانند به سرعت تقسیم شده و بخش زیادی از ریه‌ها را فرا بگیرند، به همین دلیل افرادی كه دچار بیماری‌های ریوی و تنفسی هستند باید بیشتر از دندان‌های خود محافظت كنند.

آمارها نشان می‌دهد، میزان ابتلا به بیماری‌های لثه در افرادی كه دیابت دارند تا سه برابر بیشتر است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی بیماری‌های كلیه و دیابت ایالات‌متحده، هر قدر وضعیت بهداشت دهان و دندان در یك فرد بدتر باشد، احتمال ابتلای او به دیابت و مرگ و میر بر اثر این بیماری‌ افزایش پیدا می‌كند. البته این ارتباط دو طرفه است، یعنی دیابت هم می‌تواند روی سلامت لثه‌ها تاثیر منفی گذاشته و سرعت خراب شدن دندان‌ها را افزایش دهد.

شرکت دنیای مدرن، نمایندگی و خدمات پس از فروش آورون روسیه در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره و پاسخگویی